Tämän päivän haukut (poistin kommentin välittömästi) olivat, että olen itserakas ja kuinka kehtaan ostaa lahjoja kirpputorilta ja tehdä niitä itse, vaikka ylläpidän pitkää toivelistaa blogissani (olen myös poistanut toivelistalta kaikki muut paitsi käsityöaiheiset). Suoraan sanoen mietin, että lopetanko tämän blogin pitämisen kokonaan. Joku tai jotkut ovat päättäneet tuottaa minulle pahaa mieltä haukkumalla minua täällä vaikka eivät tunne minua lainkaan. Ymmärrätte varmaan, että ei ole mukavaa kirjautua blogiinsa ja lukea ikäviä kommentteja jotka kohdistuvat omaan itseen. Suren sitä, että miten niin väärän kuvan voi blogikirjoittelu blogin pitäjästä antaa? Mutta eipä kai blogia tämän takia lopeteta. Jollakulla ei ole hyvä olla ja hän purkaa mielipahaansa täällä - vai mitähän ihmettä tämä kiusanteko on...

Jos tämä viimeisin kommentoija  täällä vielä käy, niin tiedoksi sinulle: toivelistani oli sellainen, johon olin kasannut kaikenlaisia toiveita. Niitä käsitöihin liittyviä toiveita, joita voi käyttää vaihdoissa apuna ja sellaisia muita toiveita (esim. sisustus, korut), joita itse joskus haluaisn hankkia (tai tosiaan miehenikin niitä minulle antoi). Mutta toivelistani ei tarkoittanut, että minulle ne ja muille "vain" kirppikseltä. Ja jos tarkkaan miettii, kirppis ja kierrätysmaailma on kulutuksen vastakohta ja minä kannatan kierrätysideaa. Ikinä en ole surkeita lahjoja kirppareilta kenellekään ostanut! Enkä itse mieti lahjaa saadessani paljonko se on maksanut. Olen saanut upeita lahjoja mm. sisareltani ja tiedän, että ne on olleet kirpparilta ja varmasti parin euron löytöjä. Ja mitä tulee itse tehtyihin lahjoihin, kukaan ristipistovaihdoissa olleista ei ole moittinut tekemääni lahjaa. Päinvastoin. Ja kukaan ystävistäni tai sukulaisistani, jotka ovat saaneet minun itse tekemäni lahjan, eivät ole olleet niistä suruissaan, vaan ovat kovasti tykänneet. Ja tiedän, että näin on, koska kun käyn kylässä, ovat tekemäni lahjat esillä tai käytössä.

Katsotaan nyt miten tässä käy - saako blogini rauhan vai mitä pitäisi tehdä...