4.9.2007 Ajotunnilla tänään harjoittelin lähinnä väistöjä ja jarrutusta. En oikein tykkää ajaa sillä autokoulun kevarilla, se on vähän rohjakkeen oloinen. Meidän pyörällä, joka on oikea moottoripyörä ja tietysti isompi, on jotenkin "helpompi" ajaa. Ainakin mukavampi! Minulla oli heti ajotunnin jälkeen (siirtymäaikaa radalta keskustaan 10 min) sihteeriyhdistyksen hallituksen kokous Huviretkessä ja minähän sinne sitten kirmasin ajovarusteissa. Oli se varmaan näky, kun muut on hienoissa johdon sihteerin työvaatteissaan ja yksi samanmoinen siellä sitten motskaritamineissa. No, tytöt kesti hienosti pukeutumiseni, olinhan heitä etukäteen varoittanut.

2.9.2007 Ajoin meidän ISOA pyörää (sillä isolta se todella tuntuu autokoulun kevarin jälkeen). Meidän pyörähän on siis 1995 vuoden (KORJAUS: Siis vuoden 2005!!) Suzuki Bandit 650S (tärkeä tieto tämäkin: väri on sininen). Ajaminen oli ihanaa! Kyllä tuli villi ja vapaa olo. Tuskin jaksan odottaa ensi kesään, että pääsen oikein maantielle ajamaan. Jossain m-p lehdessä luki, että talvi on motoristille tuskaista aikaa. Alan ymmärtää mitä se tarkoittaa!

30.8.2007 Toisen ajotuntini piti olla tänään, mutta nyt on suru puserossa. Olin juuri päässyt kentälle, kun autokoulusta soitettiin, että ovat mokanneet. Pyörät oli lukkojen takana ja avain jollain, joka oli kyllä tulossa, mutta... minulle olisi jäänyt 20 min. ajoaikaa, joten se siitä. Harmitti, kun olin joutunut lähtemään töistäkin kesken päivän (onneksi on kellokortilla reilusti tunteja). Mutta siis takaisin töihin ja autokoulusta soittavat uutta ajotuntiaikaa. Ymmärtääköhän kukaan kuinka harmittaa?!

22.8.2007 Ensimmäinen ajotunti on takana. Se meni hyvin ja vaikka ajoinkin "vain" kevaria, niin kyllä siinä jo tuli sellainen olo, että PAKKO SAADA LISÄÄ! En ole ikinä ajanut siis edes mopoa, joten liikkeellelähtö pelotti. Pyörä sammui about 5 kertaa, mutta kyllä se lopulta onnistui. Tunnin aikana ajelin mm. kahdeksikkoa ja pienensin ympyrää koko ajan. Vaihtelin vaihteita ja harjoittelin hidasajoa. Hidasajossa ei saanut käyttää kaasua, vaan pyörä meni tyhjäkäynnillä eteenpäin - madellen kuin etana, joten pystyssä pysyminen oli todellinen tavoite eli tarvittiin hyvää tasapainoa! Mutta sepäs menikin hyvin. Liekö judotaustallani merkitystä? Judossahan tasapaino on kaiken a ja o. Kouluttaja sanoi, että olisin heittämällä mennyt läpi hidasajo-osuudesta jos suorittaisin korttia. Seuraava ajotunti on 29.8. joten siihen asti kauniita unia, moottoripyörän kuvia...