Olen ollut viikolla vähän veto pois ja viime yönä sitten alkoi kova kurkkukipu. Tämä on tosi kurjaa, kurkku on todella kipeä. Olen siis kotona, kohta menossa takaisin petiin, mutta näpyttelenpä vähän terveisiä tänne ensin. Poikkesin www.sewandso.co.uk sivuilla ja tilasin käsinvärjättyjä lankoja, mallikirjoja, nappeja (kuinkas muuten) ja säilytyslokerikkoja.

Minä tein eilen pullaa! Toisen kerran viidentoista vuoden aikana, jonka olemme mieheni kanssa olleet yhdessä. Eikä siitä ensimmäisestä pullien paistokerrastakaan ole kuin vajaa vuosi ja silloin pullat syntyivät 7-vuotiaan naapurintytön opastuksella. Hän kyllä katsoi minua ensin pitkään ja oli hiljaa, mutta totesi varmaan sitten itsekseen, että ei tässä mitään, naapurin täti vaan ei osaa tehdä pullaa ja niin hän opasti minua "kädestä pitäen" kuinka homma hoituu. Ihan hyviä niistä tuli, kuten tuli eiliisistäkin! Pojat tulivat karatesta ja olivat vähän silmät ymmyrkäisinä, kun äiti oli ensinnäkin tehnyt herkkuruokaa eli liha-makaronilaatikkoa ja sitten vielä leiponut pullaa jälkkäriksi. Miku kylläkin ensin valitti, että miksi makaronilaatikossa on taas Koskenlaskijaa. Lupasin tehdä seuraavalla kerralla ilman. Poika-paralla, kun on juustokammo.

Meillä oli eilen kaupassa hupaisaa, kun keksin siis siellä ruokaostoksia tehdessämme, että teen pullaa. Huutelin miehelleni, joka oli n. 5 m. päässä, että osaisinkohan minä tehdä pullaa? Miska tuli luo ja sanoi, että ei ehkä kannata huudella tuollaisia (kyllä joku vanhempi nainen minua katsoikin vähän pidempään...). No, sitten minä otin margariinihyllyltä sellaisen Sunnuntai juoksevan margariinin ja Miska sanoi, että mitä sinä sillä teet. Vastasin, että tätä tarvitaan siinä leipomisessa, tässähän on pullan kuvat kyljessä (ja jälleen vanhempi nainen katsoi minua pidempään, mutta ehkä hippusen pidempään kuin aikaisemmin). Mies sitten kertoi minulle, että meillä on kotona jääkaapissa margariinipaketti, josta pullat syntyvät ihan hyvin kuin juoksevasta. Sinne se pullien kuvalla varustettu juokseva margariini sitten jäi. Mutta olisi se varmaan ollut näppärä käyttää :)

Kysyin Miskalta, että häpeääkö hän minua :) ja hän vastasi lempeästi, että en kultaseni, ainakaan jos nyt suljet suusi.