28.8. kirjoitin täällä blogissani, kuinka vaikeaa on postimerkkien ostaminen esim. mailart-lähetyksiin. Tänään postitin erästä ristipistojuttua ja kun se oli punnittu, postin täti sanoi hinnan ja otti nipun postimerkkejä käteensä. Minullehan ei tietenkään käy, että lähetykseen laitetaan mikä vain Räikkösen formula-merkki (joka hänellä oli tyrkyllä), kun minun pitää voida valita itse merkit nimenomaan lähetykseen sopivaksi. Kysyinkin sitten häneltä äkkiä, ennenkuin hän ehti mitään merkkejä postimerkkivihkoistaan irroitella, että mitä vaihtoehtoja siellä olisi? Ja voitteko uskoa - hän heitti, kyllä, luit ihan oikein, heitti!! postimerkkivihot tiskille ja mutisi jotain perään. Loppuasioinnin aikana hän ei montaa sanaa minulle sanonut ja vaikka yritin vielä lopuksi, sanoin kiitos kaksi kertaa, hän ei vastannut mitään. Olen ollut tänäänkin raksalla, kuten joka päivä, hoitanut lisäksi pyykit, ruuat, koulujutut ym. joten olen todella väsynyt - kuten olen joka päivä - ja täytyy sanoa, ehkä tuosta väsymyksestä johtuen, pahoitin todella mieleni. Siis otin asian aika raskaasti, kuten väsyneenä voi käydä... Huomenna arvon postirouva on jo unohdettu, en ala hänellä päivääni pilata - kunnes taas käyn postissa?

Voinhan tehdä niin, että soitan postin jollekin päällikölle ja kysyn, että mikä klo-aika päivästä tai päivä viikosta olisi sopiva hetki käydä postissa valitsemassa postimerkkejä, kun ainakaan normaaliasioinnin yhteydessä se ei ole suotavaa. Tämä kyseinen postin virkailija on aina minua kohtaan töykeä, ja myös näyttää sen. Syynä on juuri se, että en ole kuten muut asiakkaat, jotka vain maksavat merkit ja lähetys on valmis. Minä haluan nähdä mallit ja valita itse. Ja kehtaan vieläpä elokuussa kysyä joulumerkkejä - sehän se oli kaiken huippu, sen jälkeen hän on ollut entistä epäystävällisempi minua kohtaan.